Toimintasuunnitelma

Etelä-Karjalan kansallinen senioripiiri ry

Vuosisuunnitelma 2023

Senioriliiton tulevien vuosien 2021-2023 teemana on ”Rohkeasti tulevaisuuteen”. Tämä on asia, joka meidän senioreiden, kannattaa pitää mielessä. Rohkeasti ja luottavaisesti me selviämme tulevaisuuden haasteista. Edellinen teemakausi ”Seniorit – nettiajassa” ja, varsinkin Covid19-virustauti, opetti ja pakotti meidät rohkeasti opettelemaan uusia asioita nettimaailmassa.

Myös liiton Rohkeasti eläkkeelle-  ja Rohkeasti seniori -kurssit ovat uuden, tulevan teeman mukaisesti luoneet uskoa tulevaisuuteen. Olemme näiden kurssien myötä saaneet uusia jäseniä ja toivottavasti saamme lisää, sillä yhdessä olemme enemmän ja voimme paremmin viedä omia, meille tärkeitä asioita eteenpäin.

Senioriyhdistykset ovat Etelä-Karjalan kansallinen senioripiiri ry:n toiminnan ydin. Heidän kauttaan ihmiset pääsevät osallistumaan eri tapahtumiin ja tilaisuuksiin omalla paikkakunnallaan.

Senioriliitto toivoo edelleen, että uusia yhdistyksiä voitaisiin perustaa eri puolille valtakuntaa.

Etelä-Karjalaan olisi mahdollista perustaa Lemille ja Taipalsaarelle omat yhdistykset, jos vain löytyisi innokkaita ja rohkeita senioreita tarttumaan toimeen. Jäsenhankintaa pyritään tehostamaan liiton antamien ohjeiden mukaan.

Toiminnan kehittäminen on jatkuvaa. Piirin ja yhdistysten sekä liiton näkyvyyttä on hyvä lisätä nettisivujen ja sosiaalisen  median (Facebook, Instagram) kautta. Uusia toimintamalleja kannattaa rohkeasti ottaa käyttöön. Tapaamisia voi järjestää  virtuaalisesti tietokoneen, tabletin tai vaikka puhelimen avulla. Tätä mahdollisuutta ovat monet yhdistykset jo käyttäneetkin hyväkseen ja varmaan tämän tyyppinen yhteydenpito tulee lisääntymään, kun ihmiset rohkeasti uskaltavat ottaa digitaalisista mahdollisuuksista kaiken irti.

Perinteinen 3.piirin (Etelä-Savo, Kymi ja Etelä-Karjala) tapaaminen pyritään järjestämään loppukesästä 2021, järjestysvuorossa on Etelä-Karjalan piiri.

Rohkeasti tulevaisuuteen!

Nyky Vanhanen