Puheenjohtajan palsta

HYVÄT ETELÄ-KARJALAN SENIORIT

Tämä vuosi lähenee loppuaan ja uusi vuosi 2024 tuo varmasti monessa yhdistyksessä senioreille uutta toimintaa.

Senioriliitolla oli liittokokous 6.-8.6.2023 Savonlinnassa. Liittokokouksessa valittiin uusi puheenjohtaja ja uusi hallitus. Puheenjohtajaksi valittiin Kari Kantalainen Varsinais-Suomesta ja varapuheenjohtajiksi Paavo Peltosaari Uudeltamaalta ja Nyky Vanhanen Etelä-Karjalasta. Kiitos kaikille tuesta.

Liittohallitus tosiaan uudistui ja uusi puheenjohtaja on aloittanut vauhdikkaasti – hänen toimestaan on perustettu taloustyöryhmä ja jäsentyöryhmä sekä kaikki hallituksen jäsenet ovat ns. seniorilähettiläitä. Seniorilähettiläillä on omat alueensa, joihin toivotaan pidettävän yhteyttä. Lisäksi liiton toiveena on, että jokaisessa yhdistyksessä toimii ainakin digiseniori ja liikuntaseniori.

Hyvinvointialueet aloittivat toimintansa vuoden alusta. Uuden toiminnan pitäisi tuoda paremmat terveys- ja sosiaalipalvelut kaikille. Meille senioreille, lapsiperheille sekä heille, jotka eivät ole muun terveydenhuollon piirissä, muutos on oleva erityisen tärkeä. Valtakunnallinen EETU seuraa hyvinvointialueiden kehitystä ja toimintaa. EETUn puheenjohtajuus on Senioriliiton hallituksen puheenjohtajalla ja Etelä-Karjalan EETU:ssa ns. Pikku-EETU:ssa vastaavasti allekirjoittanut piirin puheenjohtaja on pikku-EETUn puheenjohtajana ensi vuonna.

Meillä on piirissä kolme aktiivisesti toimivaa yhdistystä - Imatra, Lappeenranta ja Luumäki. Kaikissa näissä yhdistyksissä on paljon erilaista toimintaa ja kaikki ovat kerhoihin ja tapahtumiin tervetulleita.

Piirissämme on ollut positiivinen kehitys, sillä olemme lisänneet jäsenmääräämme 28:lla (netto), kokonaisjäsenmäärän ollessa 612.

Toivotan teille kaikille hyvää ja lämmintä joulumieltä, rauhallista joulun aikaa sekä onnea ja menestystä uudelle vuodelle 2024!

Nyky Vanhanen                                                               Puheenjohtaja
Etelä-Karjalan kansallinen senioripiiri ry